La notte di novembre, almeno qui a Parma, sembra non cambiare mai. Esco tardi dall’ufficio, la nebbia ferma un attimo fugace e mi regala un tempo che sembra infinito, ma che è appena un istante ed è solo un bacio. La fotocamera lo imprime con una scossa elettrica. Si sfiorano tiepide le labbra di due innamorati in bicicletta. La nebbia è magia, è fredda, entra nelle ossa, attutisce i suoni, fa sparire i dettagli, ha un odore che non si può descrivere. L’istante diventa puro infinito e cambia il mondo. Gli amanti spariscono. Non so nulla di loro.

Just a kiss – Parma 2016

Per strada osservo le persone in un mondo che sovente è metafora di se stesso. Mi piace fotografarlo; per ricordarlo, rivederlo e pensare.

November nights, at least here in Parma, never seem to change. I leave my office late, the fog rests for a fleeting moment and gives me time that seems infinite, but which is only an instant and is simply a kiss. The camera records the moment with an electric click. The lips of the two lovers on bicycles are touching and warm. The fog is magic, it is that cold mist which gets into your bones, it muffles sounds, makes details disappear, it has a perfume that cannot be described. The instant becomes pure and infinite and changes the world. The lovers disappear. I don’t know anything about them.
On the streets I observe people in a World which is often a metaphor of itself. I love to photograph it; to remember it, to review it and to reflect.

Parma, Italy

by Fabio Furlotti

User Avatar

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account